Welverdiende vakantie voor zorgverleners uit Etten-Leur

Op vrijdagmiddag 10 juli hebben de eerste vier zorgverleners met hun partner en  kinderen een vakantieweek aangeboden gekregen in Zuid-Frankrijk, als dank voor hun inzet tijdens de Coronacrisis. Het gaat om medewerkers van De Herbergier in het Brabantse Etten-Leur, een woonhuis voor mensen met dementie.

Burgemeester Miranda de Vries was bij de overhandiging van de vakantiecheque aanwezig: “Wat een bijzonder initiatief van de stichting Houd Elkaar Overeind. Het virus heeft hard toegeslagen in de omgeving van Etten-Leur. Natuurlijk zijn wij álle zorgverleners ontzettend dankbaar voor hun inspanningen. Ik heb diep respect voor iedereen die een bijdrage heeft geleverd in deze lastige tijd.”

Zorgondernemers Saskia en Agnes Megens:

“Wat een ontzettend mooi en bijzonder gebaar. We hebben een zeer heftige periode achter de rug. Zieke positief geteste bewoners,  vijf  van onze bewoners verloren , veel  zieke medewerkers en een trouwe  vrijwilliger overleden door het virus.  Heel veel zorgen en verdriet. Onze kinderen zijn in deze periode veel aandacht te kort gekomen, we vinden het super om deze verloren tijd in te halen en tijd/aandacht voor elkaar te hebben op zo’n fantastische plek”

Inmiddels is de afdeling Zee van de Palatijn in Alkmaar, onderdeel van zorginstelling stichting Niko, de tweede zorginstelling die is gekozen om de volgende 8 vakantieplekken op l’Oustal in te vullen. Half juli is bekend gemaakt om welke medewerkers het gaat.