Hoe realiseren we dat?

Met uw bijdrage organiseren wij voor zorgverleners een geheel verzorgd verblijf,  eventueel met een reisgenoot, op een kleinschalige accommodatie waar rust, ruimte en aandacht centraal staan.

Als stichting hebben we de keus gemaakt om ons vooral te richten op zorgmedewerkers die in deze hele lastige tijd een bijdrage hebben geleverd en nóg leveren aan patiënten – en cliëntenzorg en voor wie een geheel verzorgd vakantieverblijf niet vanzelfsprekend is.

Het doel is om in 2020 minimaal 20 zorgverleners met eventueel een reisgenoot van een welverdiende vakantieweek te laten genieten!

Hoe vinden wij de zorgverleners?
Via onze netwerken benaderen we zorginstellingen. In overleg met desbetreffende zorginstelling wordt de methodiek van het kandideren bepaald. Het uiteindelijke besluit ligt bij het bestuur van HEO.

Indien u zelf een instelling wenst voor te dragen, neem dan contact op met het bestuur.

Waar gaat de reis naar toe?
l’Oustal en Pyreneeën

We zullen de gasten in eerste instantie onderbrengen op l’Oustal. Als trouwe bezoekers van chambre d’hôte l’Oustal weten we dat het de zorgverleners op die plek aan niets zal ontbreken. Mochten de donaties de capaciteit van l’Oustal overstijgen, dan gaan we op zoek naar soortgelijke accommodaties.

Over l'Oustal
l’Oustal is een chambre d’hôtes aan de voet van de Franse Pyreneeën. De omgeving, heuvellandschap met een magnifiek uitzicht op de bergen, nodigt uit tot het maken van wandelingen en fietstochten, maar ook tot wegdromen met een boek op het terras of naast de houtkachel. U eet er heerlijk en eerlijk, kleine producenten in de directe omgeving leveren de ingrediënten, vaak biologisch. In het voorjaar zijn de weitjes vol orchideeën en veldbloemen, keert de bijeneter keert terug om te broeden en uilen gaan ‘s nachts op jacht om eten voor hun kroost te vergaren. In de zomermaanden verstilt de natuur en is er tijd om te genieten van het culturele aanbod. Het najaar is de ideale tijd om ook een bergwandeling te maken en weer iets later in het jaar te genieten van de ‘indian summer’. In de winter is het zicht op de Pyreneeën het mooist: een horizon bestaande uit een witte bergketen. Voor meer informatie : www.loustal.eu
Hoeveel geld is er nodig?
Voor 2020 streven we ernaar om aan 20 zorgmedewerkers met reisgenoot een verblijf op l’Oustal aan te kunnen bieden. Hiervoor is €23.000 nodig. Helpt u mee om dit doel te realiseren?

doneren